Oto 5 leków, z największym budżetem reklamowym w listopadzie. Czy te kwoty jeszcze zaskakują? | farmacja.pl

Oto 5 leków, z największym budżetem reklamowym w listopadzie. Czy te kwoty jeszcze zaskakują?

Obrazek użytkownika farmacja.pl
Autor: farmacja.pl / Opublikowano: 2017-12-07 10:10:51 /

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w listopadzie 2017 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, finansowej, handlowej, motoryzacyjnej i telekomunikacyjnej. W sezonie grypowym i przedświątecznym to branże farmaceutyczna i handlowa najwięcej zainwestowały w reklamę. Który lek miał największy budżet?

W listopadzie największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 38% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM. Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa (która zwiększyła nieco udziały w porównaniu z poprzednim miesiącem), na trzecim – finansowa.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych pierwsze miejsce zajmuje Ibuprom z budżetem wynoszącym niemal 12 mln zł. Kolejne miejsca należą do marek APAP oraz Gripex.


Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Najczęściej reklamowaną kategorią produktową z branży farmaceutycznej są preparaty na przeziębienie i grypę oraz na kaszel. Trzecie miejsce zajmują suplementy diety.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Cały raport dostępny na stronach Instytutu Monitorowania Mediów.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Udostępnij
PILNE
ZAMKNIJ
Oświadczenie

Dostęp do zawartości serwisu farmacja.pl jest możliwy
dla osób uprawnionych do wystawia recept
lub osób prowadzących obrót produktami leczniczymi.

Oświadczam, że jestem lekarzem, farmaceutą
lub osobą prowadzącą zaopatrzenie w produkty lecznicze.


Akceptuj